Cześć! Przygotuj się na naszą siódmą lekcję, która będzie koncentrować się na sytuacjach związanych z hotelem, a dokładniej z procesem rezerwacji i zameldowania. Dowiesz się, jak skutecznie dokonać rezerwacji, zrozumieć jej warunki, a także jak przejść przez proces zameldowania, pytając o takie rzeczy jak godziny zameldowania/wymeldowania, śniadanie czy udogodnienia w hotelu.
Słownictwo:
Zwroty:
Dialogi:
Dialog 1:
Receptionist: Buongiorno, come posso aiutarla? (Dzień dobry, w czym mogę pomóc?)
Klient: Vorrei fare una prenotazione. (Chciałbym zrobić rezerwację.)
Receptionist: Certo, a che nome? (Oczywiście, na jakie nazwisko?)
Klient: A nome di Giovanni Rossi. (Na nazwisko Giovanni Rossi.)
Dialog 2:
Klient: Avete una camera libera? (Czy mają Państwo wolny pokój?)
Receptionist: Sì, abbiamo una camera doppia libera. (Tak, mamy wolny pokój dwuosobowy.)
Klient: Ottimo, la prendo. (Świetnie, wezmę go.)
Receptionist: Ecco la tua chiave. (Oto Twój klucz.)
Dialog 3:
Klient: A che ora è il check-out? (O której jest wymeldowanie?)
Receptionist: Il check-out è alle 11. (Wymeldowanie jest o 11.)
Klient: Grazie per l’informazione. (Dziękuję za informację.)
Receptionist: Prego, buon soggiorno! (Proszę, miłego pobytu!)