Lekcje
25 Tematy | 24 Quizy

Lekcja 8: W hotelu – część 2 (udogodnienia i usługi)

town by the sea

Witamy w lekcji 8! Kontynuując naszą podróż przez tematykę hotelową, skoncentrujemy się teraz na interakcjach z personelem hotelowym. Dowiesz się, jak poprosić o dodatkowe ręczniki, zgłosić problem, poprosić o budzenie lub zapytać o usługi dostępne w hotelu. Ta lekcja pomoże Ci czuć się jak w domu, nawet będąc z dala od domu.

Słownictwo:

  1. Il servizio in camera – obsługa pokojowa
  2. Il ristorante – restauracja
  3. La palestra – siłownia
  4. La piscina – basen
  5. Il WiFi gratuito – darmowe WiFi
  6. Le lenzuola – pościel
  7. Gli asciugamani – ręczniki
  8. La pulizia giornaliera – sprzątanie codzienne
  9. L’asciugacapelli – suszarka do włosów
  10. Il minibar – minibar
  11. Il servizio sveglia – budzenie na życzenie
  12. La cassetta di sicurezza – sejf
  13. La lavanderia – pralnia
  14. L’accesso per disabili – dostęp dla osób niepełnosprawnych
  15. Il parcheggio – parking

Zwroty:

  1. Quali servizi offre l’hotel? – Jakie usługi oferuje hotel?
  2. La camera ha l’aria condizionata? – Czy w pokoju jest klimatyzacja?
  3. Posso avere più asciugamani? – Czy mogę dostać więcej ręczników?
  4. Dove si trova la palestra? – Gdzie jest siłownia?
  5. Il WiFi è gratuito? – Czy WiFi jest darmowe?
  6. A che ora si apre il ristorante? – O której otwiera się restauracja?
  7. Potete pulire la mia camera? – Czy możecie posprzątać mój pokój?
  8. Come funziona il servizio in camera? – Jak działa obsługa pokojowa?
  9. Avete un servizio di lavanderia? – Czy mają Państwo usługę prania?
  10. Dov’è il parcheggio? – Gdzie jest parking?

Dialogi:

Dialog 1:

Klient: Quali servizi offre l’hotel? (Jakie usługi oferuje hotel?)

Receptionist: Abbiamo un ristorante, una piscina e una palestra. Offriamo anche il WiFi gratuito. (Mamy restaurację, basen i siłownię. Oferujemy także darmowe WiFi.)

Klient: Ottimo, grazie. (Świetnie, dziękuję.)

Receptionist: Prego, buon soggiorno! (Proszę, miłego pobytu!)


Dialog 2:

Klient: La camera ha l’aria condizionata? (Czy w pokoju jest klimatyzacja?)

Receptionist: Sì, tutte le nostre camere hanno l’aria condizionata. (Tak, wszystkie nasze pokoje mają klimatyzację.)

Klient: Bene, grazie per l’informazione. (Dobrze, dziękuję za informację.)

Receptionist: Prego, buon soggiorno! (Proszę, miłego pobytu!)


Dialog 3:

Klient: Dove si trova la palestra? (Gdzie jest siłownia?)

Receptionist: La palestra si trova al piano terra. (Siłownia jest na parterze.)

Klient: Grazie per l’informazione. (Dziękuję za informację.)

Receptionist: Prego, buon allenamento! (Proszę, dobrego treningu!)

kalendarz