Witamy w lekcji 8! Kontynuując naszą podróż przez tematykę hotelową, skoncentrujemy się teraz na interakcjach z personelem hotelowym. Dowiesz się, jak poprosić o dodatkowe ręczniki, zgłosić problem, poprosić o budzenie lub zapytać o usługi dostępne w hotelu. Ta lekcja pomoże Ci czuć się jak w domu, nawet będąc z dala od domu.
Słownictwo:
Zwroty:
Dialogi:
Dialog 1:
Klient: Quali servizi offre l’hotel? (Jakie usługi oferuje hotel?)
Receptionist: Abbiamo un ristorante, una piscina e una palestra. Offriamo anche il WiFi gratuito. (Mamy restaurację, basen i siłownię. Oferujemy także darmowe WiFi.)
Klient: Ottimo, grazie. (Świetnie, dziękuję.)
Receptionist: Prego, buon soggiorno! (Proszę, miłego pobytu!)
Dialog 2:
Klient: La camera ha l’aria condizionata? (Czy w pokoju jest klimatyzacja?)
Receptionist: Sì, tutte le nostre camere hanno l’aria condizionata. (Tak, wszystkie nasze pokoje mają klimatyzację.)
Klient: Bene, grazie per l’informazione. (Dobrze, dziękuję za informację.)
Receptionist: Prego, buon soggiorno! (Proszę, miłego pobytu!)
Dialog 3:
Klient: Dove si trova la palestra? (Gdzie jest siłownia?)
Receptionist: La palestra si trova al piano terra. (Siłownia jest na parterze.)
Klient: Grazie per l’informazione. (Dziękuję za informację.)
Receptionist: Prego, buon allenamento! (Proszę, dobrego treningu!)