Lekcje
25 Tematy | 24 Quizy

Lekcja 10: Porozumiewanie się w restauracji

entrance in restaurant with decorations

Dziesiąta lekcja jest kontynuacją nauki komunikacji w kontekście gastronomicznym. Tym razem skupimy się na bardziej szczegółowych aspektach porozumiewania się w restauracji – od zrozumienia różnic między rodzajami posiłków, przez pytanie o polecane dania, po wyrażanie opinii o jedzeniu. Ta lekcja sprawi, że każda Twoja wizyta w restauracji stanie się prawdziwym doświadczeniem kulinarnej przygody.

Słownictwo:

  1. Il piatto del giorno – Danie dnia
  2. Senza glutine – Bezglutenowe
  3. Vegetariano – Wegetariańskie
  4. Vegano – Wegańskie
  5. Il cameriere/la cameriera – Kelner/kelnerka
  6. La mancia – Napiwek
  7. La prenotazione – Rezerwacja
  8. L’antipasto – Przystawka
  9. Il dolce – Deser
  10. Il contorno – Dodatek
  11. La lista dei vini – Karta win
  12. Il coperto – Opłata za nakrycie
  13. Lo scontrino – Paragon
  14. I contanti – Gotówka
  15. La carta di credito – Karta kredytowa

Zwroty:

  1. Cosa consiglia? – Co Pan/Pani poleca?
  2. Posso vedere il menù? – Czy mogę zobaczyć menu?
  3. Avete un menù in inglese? – Czy mają Państwo menu w języku angielskim?
  4. Avete piatti vegetariani? – Czy mają Państwo dania wegetariańskie?
  5. Posso pagare con la carta? – Czy mogę zapłacić kartą?
  6. Quanto costa? – Ile to kosztuje?
  7. Ecco lo scontrino. – Oto paragon.
  8. Lascio la mancia. – Zostawiam napiwek.
  9. Posso avere il conto, per favore? – Czy mogę prosić o rachunek?
  10. Vorrei prenotare un tavolo. – Chciałbym zarezerwować stolik.

Dialogi:

Dialog 1:

Cliente: Buongiorno, ho prenotato un tavolo a nome Rossi. (Klient: Dzień dobry, mam rezerwację na nazwisko Rossi.)

Cameriere: Sì, il vostro tavolo è pronto. Seguitemi, per favore. (Kelner: Tak, wasz stół jest gotowy. Proszę za mną.)

Cliente: Grazie. Potremmo avere due menù, per favore? (Klient: Dziękuję. Czy moglibyśmy dostać dwie karty menu, proszę?)

Cameriere: Certamente, ecco i vostri menù. (Kelner: Oczywiście, oto wasze menu.)


Dialog 2:

Cliente: Mi scusi, cosa consiglia? (Klient: Przepraszam, co Pan/Pani poleca?)

Cameriere: Il nostro piatto del giorno è molto popolare. È una pasta fresca con funghi e tartufo. (Kelner: Nasze danie dnia jest bardzo popularne. To świeże makaron z grzybami i truflami.)

Cliente: Suona delizioso. Prenderò quello. (Klient: Brzmi pysznie. Wezmę to.)

Cameriere: Ottima scelta, arriva subito. (Kelner: Świetny wybór, zaraz przyniosę.)


Dialog 3:

Cliente: Mi scusi, avete dei piatti senza glutine? (Klient: Przepraszam, czy mają Państwo dania bezglutenowe?)

Cameriere: Sì, abbiamo delle opzioni senza glutine. Posso portarle un menù speciale. (Kelner: Tak, mamy opcje bezglutenowe. Mogę przynieść Panu specjalne menu.)

Cliente: Grazie, apprezzo molto. (Klient: Dziękuję, bardzo to doceniam.)

Cameriere: Prego, sono qui per aiutare. (Kelner: Proszę bardzo, jestem tutaj, aby pomóc.)

kalendarz